Asigurari, pensii private, investitii, consultanta, profit : Loteria pensiilor si numarul total de clienti la pensiile private obligatoriiAsigurari, consultanta. Romania

Loteria pensiilor si numarul total de clienti la pensiile private obligatorii

Aproape 333.000 de clienti au intrat in loteria pensiilor private obligatorii, fiind distribuiti aleatoriu si proportional intre cele 18 fonduri de pensii.

Numarul total de clienti la pensiile obligatorii (pilonul II) inainte de loterie era de 3.823.610, potrivit datelor Casei Nationale de Pensii si Asigurari Sociale (CNPAS). Vinerea trecuta, inca 332.706 clienti au intrat in sistem prin loterie, adica prin redistribuirea salariatilor sub 35 de ani care fie nu au semnat cu niciun fond, fie au semnat cu doua sau mai multe fonduri. Astfel, numarul total de clienti a ajuns la aproape 4,2 milioane, in ton cu asteptarile CNPAS.

Loteria a redistribuit clientii noi catre cele 18 fonduri de pensii proportional cu cota de piata deja acumulata in campania de aderare. Ca urmare, peste 68% din acestia au ajuns la unul dintre primele trei fonduri de pe piata.

Liderul pietei, ING, are o cota de 33,2% din numarul total de clienti, Allianz-Tiriac (locul doi) are 25,6%, iar Generali (locul trei) are 9,4%. Cele mai mari zece fonduri au 98,3% din piata, in timp ce restul de opt fonduri au fost 1,7% din numarul total de clienti.

Potrivit legislatiei, fiecare administrator trebuie acum sa-si anunte in scris clientii primiti la loterie la ce fond de pensii au fost repartizati.

Urmatorul pas major al pietei este colectarea primelor contributii de catre fondurile de pensii obligatorii. Conform calendarului oficial, aceasta va avea loc cel mai tarziu pana pe data de 20 mai a acestui an, cu contributiile aferente lunii martie.

Din punctul de vedere al numarului de participanti, Romania (cu 4,2 milioane de clienti) este a doua piata de pensii private obligatorii din regiunea Europei Centrale si de Est, dupa Polonia (13,3 milioane de clienti). Romania a depasit deja alte piete din zona, cum ar fi Ungaria (2,8 milioane de clienti) si Bulgaria (2,7 milioane).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs. nu trebuie sa contina expresii vulgare, discriminari, atacuri la adresa persoanelor.