Am extras câteva aspecte legate de investițiile privind activul personal, dacă optezi pentru această pensie privată. Există detalii pe care trebuie să le cunoști. Vom începe cu pensia privată obligatorie de la Allianz Țiriac. Pentru mai multe detalii si alte tipuri de pensii, cere detalii la pensiipentrutoti@gmail.com.
Azt Viitorul Tau Allianz Tiriac - Portofoliul țintă este alcătuit astfel:
- 70% în instrumente cu risc scăzut, din care: 67,5% în titluri de stat emise de Ministerul Economiei și Finanțelor din România, emise de state membre ale Uniunii Europene sau apartinând Spațiului Economic European; 1% în titluri de stat emise de Japonia, Canada și Statele Unite ale Americii; 1,5% în obligatiuni ale organismelor străine neguvernamentale.
- 30% în alte instrumente ale pieței de capital:
Ø instrumente ale pieței monetare, inclusiv conturi și depozite în lei la o bancă, persoană juridică româna, sau la o sucursală a unei instituții de credit străine autorizate să funcționeze pe teritoriul României și care nu se află în procedura de supraveghere specială ori de administrare specială sau a cărei autorizație nu este retrasă;
Ø obligațiuni și alte valori mobiliare emise de autoritățile administrației publice locale din România sau din statele membre ale Uniunii Europene ori aparținând Spațiului Economic European;
Ø obligațiuni și alte valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate, emise de autoritățile administrației publice locale din state terțe;
Ø valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate din România, din statele membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European;
Ø titluri de participare emise de organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România sau din alte țări.
Luând în considerare așteptările participanților și condițiile piețelor de capital, alocarea activelor Fondului pe categorii de instrumente se poate face între următoarele limite:
- 65% si 85% pentru instrumentele cu risc scăzut, din care:
i. între 45% si 70% în titluri de stat emise de Ministerul Economiei și Finanțelor din România, emise de state membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European;
ii. până la 15% în titluri de stat emise de Japonia, Canada, Statele Unite ale Americii și Australia;
iii. până la 5% în obligațiuni și alte valori mobiliare ale organismelor străine neguvernamentale.
- 15% și 35% pentru alte instrumente ale pieței de capital, din care:
i. până la 15% în instrumente ale pieței monetare;
ii. până la 20% în obligațiuni și alte valori mobiliare emise de autoritățile administrației publice locale din România sau din statele membre ale Uniunii Europene ori aparținând Spațiului Economic European;
iii. până la 10% în obligațiuni și alte valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate, emise de autoritățile administrației publice locale din state terțe;
iv. până la 35% în valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate din România, din statele membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European;
v. până la 5% în titluri de participare emise de organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România sau din alte țări.
Dacă se produce depășirea acestor limite, Administratorul se obligă să acționeze pentru a reveni între limite într-o perioada de până la 60 de zile. Dacă încălcarea limitelor se produce ca urmare a unei acțiuni directe a Administratorului, acesta va lua imediat măsuri pentru revenirea în cadrul limitelor mai sus menționate.
Procentele de investire pot fi modificate oricând în limitele mai sus precizate, fără a fi necesară informarea participanților, considerându-se în acest sens că Administratorul acționează în mod transparent și în beneficiul exclusiv al participanților.
Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezintă o garanție pentru realizarea obiectivelor investiționale ale fondului de pensii. Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu implică în niciun fel aprobarea sau evaluarea de către Comisie a calității plasamentului în instrumente financiare și nu oferă nicio garanție participantului.
REGIMUL FISCAL AL OPERAȚIUNILOR FONDULUI
Investițiile activelor Fondului și rezultatele investirii sunt scutite de impozit.
CONTUL INDIVIDUAL AL PARTICIPANTULUI
Fiecare participant la Fond are un cont individual. Contribuțiile și transferurile de disponibilități ale participantului, precum și accesoriile aferente acestora, se virează în contul său individual în termenele și condițiile legal stabilite.
Participantul este proprietarul activului personal din contul său. Activul personal nu poate face obiectul unei executări silite sau al unei tranzacții, sub sancțiunea nulității actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancțiunea nulității.
Investițiile activelor Fondului și rezultatele investirii sunt scutite de impozit.
Valoarea inițială a unei unități de fond este de 10 lei (RON).
COMISIOANE
Comisionul de administrare se constituie prin:
a) deducerea unui cuantum de 2,5% din contribuțiile plătite, deducere care se realizează înainte de convertirea contribuțiilor în unități de fond;
b) deducerea unui procent de 0,05% pe lună, din activul net total al fondului de pensii administrat privat.
Comisionul de administrare poate fi redus prin decizia administratorului conform prevederilor legale.
Participantul poate să solicite Administratorului să-i transfere activul personal la un alt fond de pensii administrat privat, în condițiile Legii și normelor Comisiei. În cazul în care transferul la un alt fond de pensii administrat privat se realizează mai devreme de 2 ani de la data aderării la Fond, Administratorul va percepe o penalitate de transfer în cuantum de 5% aplicată activului personal al participantului. Dacă transferul la un alt fond de pensii administrat privat se realizează după 2 ani de la data aderării la Fond, Administratorul nu va percepe participantului penalități de transfer.
CONDIȚII PRIVIND ÎNCEPEREA ȘI PLATA PENSIEI PRIVATE
Participantul are dreptul la o pensie privată de la data îndeplinirii condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public.
Suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuțiilor plătite, diminuate cu penalitățile de transfer și comisioanele legal datorate.
Pensia privată se plătește participantului, mandatarului desemnat de acesta prin procură specială sau reprezentantului legal al acestuia. Cheltuielile ocazionate de plata pensiilor private se suportă de catre participant.
Activul personal net este folosit exclusiv pentru achiziționarea unei pensii private.
CONDIȚII DE ACORDARE A PRESTAȚIILOR ÎN CAZ DE INVALIDITATE sau ALTE CAZURI DE EXCEPȚIE ȘI DECES
În termen de 30 de zile calendaristice de la dovedirea încadrării în situația de primire a unei pensii de invaliditate pentru afecțiuni care nu mai permit reluarea activității, definite potrivit legislației privind sistemul public de pensii, persoana îndreptățită poate opta, în cazul în care activul său personal net nu este suficient pentru acordarea unei pensii private minime stabilite de către CSSPP, la cerere pentru:
a) o plată unică
b) plăți eșalonate în rate pe o durată de maximum 5 ani.
Dacă participantul decedează, beneficiarul are dreptul, după caz, la:
a) cumularea conturilor la un singur fond de pensii, dacă are calitatea de participant la un alt fond de pensii;
b) plata unică sau plăți eșalonate în rate pe o durată de maximum 5 ani, fără a datora penalități, dacă nu are calitatea de participant.
Plata drepturilor beneficiarului se face în 10 zile lucrătoare de la data solicitării acestora.
Azt Viitorul Tau Allianz Tiriac - Portofoliul țintă este alcătuit astfel:
- 70% în instrumente cu risc scăzut, din care: 67,5% în titluri de stat emise de Ministerul Economiei și Finanțelor din România, emise de state membre ale Uniunii Europene sau apartinând Spațiului Economic European; 1% în titluri de stat emise de Japonia, Canada și Statele Unite ale Americii; 1,5% în obligatiuni ale organismelor străine neguvernamentale.
- 30% în alte instrumente ale pieței de capital:
Ø instrumente ale pieței monetare, inclusiv conturi și depozite în lei la o bancă, persoană juridică româna, sau la o sucursală a unei instituții de credit străine autorizate să funcționeze pe teritoriul României și care nu se află în procedura de supraveghere specială ori de administrare specială sau a cărei autorizație nu este retrasă;
Ø obligațiuni și alte valori mobiliare emise de autoritățile administrației publice locale din România sau din statele membre ale Uniunii Europene ori aparținând Spațiului Economic European;
Ø obligațiuni și alte valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate, emise de autoritățile administrației publice locale din state terțe;
Ø valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate din România, din statele membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European;
Ø titluri de participare emise de organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România sau din alte țări.
Luând în considerare așteptările participanților și condițiile piețelor de capital, alocarea activelor Fondului pe categorii de instrumente se poate face între următoarele limite:
- 65% si 85% pentru instrumentele cu risc scăzut, din care:
i. între 45% si 70% în titluri de stat emise de Ministerul Economiei și Finanțelor din România, emise de state membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European;
ii. până la 15% în titluri de stat emise de Japonia, Canada, Statele Unite ale Americii și Australia;
iii. până la 5% în obligațiuni și alte valori mobiliare ale organismelor străine neguvernamentale.
- 15% și 35% pentru alte instrumente ale pieței de capital, din care:
i. până la 15% în instrumente ale pieței monetare;
ii. până la 20% în obligațiuni și alte valori mobiliare emise de autoritățile administrației publice locale din România sau din statele membre ale Uniunii Europene ori aparținând Spațiului Economic European;
iii. până la 10% în obligațiuni și alte valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate, emise de autoritățile administrației publice locale din state terțe;
iv. până la 35% în valori mobiliare tranzacționate pe piețe reglementate și supravegheate din România, din statele membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European;
v. până la 5% în titluri de participare emise de organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România sau din alte țări.
Dacă se produce depășirea acestor limite, Administratorul se obligă să acționeze pentru a reveni între limite într-o perioada de până la 60 de zile. Dacă încălcarea limitelor se produce ca urmare a unei acțiuni directe a Administratorului, acesta va lua imediat măsuri pentru revenirea în cadrul limitelor mai sus menționate.
Procentele de investire pot fi modificate oricând în limitele mai sus precizate, fără a fi necesară informarea participanților, considerându-se în acest sens că Administratorul acționează în mod transparent și în beneficiul exclusiv al participanților.
Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezintă o garanție pentru realizarea obiectivelor investiționale ale fondului de pensii. Autorizarea de către Comisie a prospectului schemei de pensii private nu implică în niciun fel aprobarea sau evaluarea de către Comisie a calității plasamentului în instrumente financiare și nu oferă nicio garanție participantului.
REGIMUL FISCAL AL OPERAȚIUNILOR FONDULUI
Investițiile activelor Fondului și rezultatele investirii sunt scutite de impozit.
CONTUL INDIVIDUAL AL PARTICIPANTULUI
Fiecare participant la Fond are un cont individual. Contribuțiile și transferurile de disponibilități ale participantului, precum și accesoriile aferente acestora, se virează în contul său individual în termenele și condițiile legal stabilite.
Participantul este proprietarul activului personal din contul său. Activul personal nu poate face obiectul unei executări silite sau al unei tranzacții, sub sancțiunea nulității actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancțiunea nulității.
Investițiile activelor Fondului și rezultatele investirii sunt scutite de impozit.
Valoarea inițială a unei unități de fond este de 10 lei (RON).
COMISIOANE
Comisionul de administrare se constituie prin:
a) deducerea unui cuantum de 2,5% din contribuțiile plătite, deducere care se realizează înainte de convertirea contribuțiilor în unități de fond;
b) deducerea unui procent de 0,05% pe lună, din activul net total al fondului de pensii administrat privat.
Comisionul de administrare poate fi redus prin decizia administratorului conform prevederilor legale.
Participantul poate să solicite Administratorului să-i transfere activul personal la un alt fond de pensii administrat privat, în condițiile Legii și normelor Comisiei. În cazul în care transferul la un alt fond de pensii administrat privat se realizează mai devreme de 2 ani de la data aderării la Fond, Administratorul va percepe o penalitate de transfer în cuantum de 5% aplicată activului personal al participantului. Dacă transferul la un alt fond de pensii administrat privat se realizează după 2 ani de la data aderării la Fond, Administratorul nu va percepe participantului penalități de transfer.
CONDIȚII PRIVIND ÎNCEPEREA ȘI PLATA PENSIEI PRIVATE
Participantul are dreptul la o pensie privată de la data îndeplinirii condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public.
Suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuțiilor plătite, diminuate cu penalitățile de transfer și comisioanele legal datorate.
Pensia privată se plătește participantului, mandatarului desemnat de acesta prin procură specială sau reprezentantului legal al acestuia. Cheltuielile ocazionate de plata pensiilor private se suportă de catre participant.
Activul personal net este folosit exclusiv pentru achiziționarea unei pensii private.
CONDIȚII DE ACORDARE A PRESTAȚIILOR ÎN CAZ DE INVALIDITATE sau ALTE CAZURI DE EXCEPȚIE ȘI DECES
În termen de 30 de zile calendaristice de la dovedirea încadrării în situația de primire a unei pensii de invaliditate pentru afecțiuni care nu mai permit reluarea activității, definite potrivit legislației privind sistemul public de pensii, persoana îndreptățită poate opta, în cazul în care activul său personal net nu este suficient pentru acordarea unei pensii private minime stabilite de către CSSPP, la cerere pentru:
a) o plată unică
b) plăți eșalonate în rate pe o durată de maximum 5 ani.
Dacă participantul decedează, beneficiarul are dreptul, după caz, la:
a) cumularea conturilor la un singur fond de pensii, dacă are calitatea de participant la un alt fond de pensii;
b) plata unică sau plăți eșalonate în rate pe o durată de maximum 5 ani, fără a datora penalități, dacă nu are calitatea de participant.
Plata drepturilor beneficiarului se face în 10 zile lucrătoare de la data solicitării acestora.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Comentariul dvs. nu trebuie sa contina expresii vulgare, discriminari, atacuri la adresa persoanelor.