Treceți la conținutul principal

Recomandari CSSPP conform legislației în vigoare

Activitățile de marketing ale administratorilor anterioare datei de 17 septembrie 2007 contravin legii, ele fiind interzise prin Norma nr.18/2007. În aceste condiții, orice acord, aderare prealabila sau semnare a unei înțelegeri, anterioare datei de 17 septembrie 2007, nu este valabil și nu reprezintă un act de aderare legal.

Informații: pensiipentrutoti@gmail.com.

Recomandările CSSPP privind alegerea fondului de pensii administrate privat, pentru beneficiarii eligilibi (persoane cu vârsta până în 45 de ani):

- Consultarea ofertelor a cât mai multor administratori autorizați de către CSSPP, în cazul în care nu se pot consulta efectiv toate ofertele.

- Verificare dacă agenții de marketing sunt avizați de către CSSPP, respectiv verificare numere agenți în Registrul de pe site-ul CSSPP.

- Verificare act de aderare și elementele de siguranță ale acestuia, respectiv seria și numărul unic alocat de către CSSPP, datele de contact ale administratorului.

- Verificare autorizare administrator, a prospectului schemei de pensii și a fondului de pensii administrat privat, respectiv numerele și data deciziilor de autorizare emise de către CSSPP, trecute pe actul de aderare. Orice verificare a tuturor entităților autorizate în sistemul pensiilor private se poate face consultând rubrica Registru de pe site-ul CSSPP.

- Citirea cu atenție a prospectelor schemelor de pensii prezentate de către fiecare agent de marketing, pentru fiecare fond de pensii, și adresarea cât mai multor întrebări despre toate aspectele neclare.

- La alegerea unui fond de pensii administrat privat, trebuie să ții cont de elemente precum: comisioanele de administrare percepute de administrator, politica de investiții, respectiv care sunt instrumentele financiare și procentele de active investite, comisioanele de transfer, modalitatea de informare și raportare către participant și, nu în ultimul rând, experiența administratorului. Toate aceste elemente se regăsesc în prospectul schemei de pensii pe care agentul de marketing este obligat sa îl prezinte participantului înaintea semnării actului de aderare.

- Atenție la semnarea actului individual de aderare, care este un contract scris încheiat cu administratorul fondului ales și care trebuie semnat și de administrator și de agentul de marketing. Semnătura reprezintă acordul la contractul de societate civilă prin care este constituit acel fond și la prospectul schemei de pensii private, precum și faptul că a fost acceptat conținutul acestora.

- Actul individual de aderare se redactează în 2 (două) exemplare, se semnează în original. Un exemplar se păstrează de către administrator și unul de către persoana care a aderat la acel fond. Se va solicita o copie a actului lor de identitate, cu semnatura olografă a viitorului participant.

- Semnarea unui singur act individual de aderare. Dacă o persoană a semnat mai multe acte de aderare, la finalizarea procesului de aderare inițial, va fi înscrisă în Registrul participanților ca “invalidat” și va fi repartizată aleatoriu de către CNPAS.

Interdicțiile în procesul de aderare la fondurile de pensii:
- Delegarea, împuternicirea sau reprezentarea participantului în relația cu agentul de marketing sunt interzise.
- Desfășurarea activităților de marketing și/sau utilizarea denumirii de agent de marketing al fondului de pensii de către oricare persoană fizică sau juridică care nu este avizată sau autorizată de către CSSPP sunt interzise.

Administratorului, agenților de marketing și persoanelor afiliate acestora le este interzis:
să transmită informații false, înșelătoare sau care pot crea o impresie falsă despre fondul de pensii și administratorul acestuia; să facă afirmații sau previziuni despre evoluția unui fond de pensii, altfel decât în forma și modul prevăzute în normele CSSPP; să ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la acesta, să acorde foloase pentru facilitarea aderării potențialilor participanți.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Documente transcriere sau înmatriculare autoturism second hand ori nou. Inclusiv asigurare RCA

Actualizare 29.07.2024 Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format , conform legilor actuale. Modificarea formei CIV a fost necesară datorită cerințelor OG nr. 78/2000, conform căreia datele proprietarilor și numerele de înmatriculare ale autovehiculelor nu mai sunt înscrise în CIV. De asemenea, ordinul comun MTI/MAI/MF nr. 211/28/391/2024 stabilește noul format al CIV.  Pentru deținătorii de autovehicule această schimbare nu vine cu nicio obligație.  În noul format, documentul CIV păstrează aceleași categorii de informații despre vehicul, dar dispar câmpurile destinate completării datelor despre posesor și numărul de înmatriculare.  Noul model de CIV se eliberează în reprezentanțele RAR. Documentul în forma anterioară va rămâne în continuare valabil. Transcrierea unui autovehicul în România înseamnă că mașina este deja înmatriculată în România și are Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) obținută la Registrul Auto Român (R.A.R.).   Înmatricula...

Cum să gestionezi riscurile în proiecte

Cum să gestionezi proiecte și riscuri - Ghid în 5 pași Managementul riscurilor în proiecte (risk management, project risk management) sunt expresii folosite în orice tip de proiect. Proiectul poate fi o afacere, administrarea unui eveniment, crearea digitală. Procesul de management al riscului include cinci pași, respectiv identificarea, analizarea, evaluarea, tratarea și monitorizarea. Poți atenua riscurile prin evitare, acceptare, reducere sau transfer. Cum ar putea fi definit managementul riscului în managementul proiectelor? În managementul de proiect, riscul este orice eveniment potențial care îți poate afecta proiectul, pozitiv sau negativ. Managementul riscului este procesul de identificare și abordare a acestor evenimente înainte sau pe măsură ce acestea se întâmplă. Riscul poate apărea în multe forme diferite cum ar fi boala angajaților, vremea nefavorabilă, costurile neașteptate, întârzierile de transport. Toate proiectele au riscuri și abilitatea de a conduce un proiect prin...

Asigurări pentru copii - Asigurarea copilului tău

Asigurările pentru copii sunt contracte prin care pui bani deoparte și de care copii pot beneficia după majorat. Asigurarea copilului tău este o formă de investiție și de responsabilitate financiară. Alege asigurarea pentru copilul tău. Dacă tu pățești ceva, continuăm noi planul de economisire. Investește acum în viitorul copilului tău ca să aibe un capital pus deoparte pentru când se face mare.   Când te gândești la asigurarea cu capitalizare ai în vedere protecție , economisire , investiție . Cumperi lucruri pentru copilul tău atunci când începe școala, când mergeți în concedii, când vrei pur și simplu să îți răsfeți copilul, toate fiind cheltuieli și nicio economisire de fapt. Cum poți să economisești bani pentru copilul tău? Asigurare de viață cu capitalizare Plan de economisire pentru copii Produse bancare de depozit Achiziție imobil Începe cât mai devreme să acționezi pentru a pune bani deoparte pentru copilul tău. Poate te întrebi câți bani ar trebui să pui deoparte? Re...