Treceți la conținutul principal

Externalizare interzisă pentru companiile de pensii private

În ultimul an, mai multe companii de pensii, în principal cele înființate de bănci, au solicitat Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) o normă care să permită externalizarea anumitor departamente, printre care și a celui de investiții (administrare a activelor).

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) nu va permite societăților de administrare a pensiilor obligatorii să-și externalizeze activitatea considerată de bază, adică administrarea activelor clienților.

În această situație, companiile de pensii s-ar ocupa numai de atragerea și menținerea participanților, administrarea sistemului de conturi individuale, informarea și alte activități de client service.

Ce reprezintă externalizarea?

Externalizarea ("outsourcing"-ul) este un proces prin care o activitate este transferată către o altă organizație, indiferent dacă este vorba de contractarea unei activități către o companie externă sau separarea unei părți din companie aceasta devenind o entitate economică separată.

Anumiți specialiști în domeniu sunt de părere că prin externalizare companiile beneficiază de experiența și tehnologia mai performantă ale unei firme de specialitate, care ar fi mai dificil de întreținut într-un departament al companiei, ceea ce duce, implicit, la îmbunătățirea serviciilor.

De asemenea, un alt avantaj al externalizării este și reducerea costurilor de organizare și management a unui departament specializat în cadrul companiei.

Important de menționat este faptul că în momentul aderării la un anumit fond de pensii, s-a ținut cont și de abilitatea respectivului fond de a administra viitoarele noastre active (capital de bani).
Sursa: Ziarul Financiar - www.zf.ro

pensiipentrutoti@gmail.com>

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Primești despăgubiri pentru mașina inundată pe asigurarea casco?

Primești despăgubiri pentru mașina inundată pe asigurarea casco? Ce faci dacă mașina ta a fost inundată? Evită pagubele totale Ploile torențiale, furtunile, fenomenele naturale extreme din ultima perioadă au produs pagube în multe zone ale țării, inclusiv în Cluj. Sistemele de colectare a apei nu au mai putut face față ploilor torenţiale, iar partea carosabilă, parcările auto, mașinile au fost inundate. Ce trebuie să faci dacă mașina ta a fost inundată? Dacă ai asigurare casco pentru autoturismul tău, te adresezi asigurătorului sau service-ului auto pentru evaluare, despăgubiri, reparații. Elementele autoturismului care pot fi afectate de staționarea sau circulația pe un drum inundat  Problema principală este apa care intră în motor în urma staționării sau circulației pe un drum inundat. Mașina poate este parcată, sau o conduci pe o stradă inundată. Dacă motorul este oprit când apa se apropie de el, există șanse mari să eviți o daună totală.  Apa poate pătrunde în camera de a...

Documente transcriere sau înmatriculare autoturism second hand ori nou. Inclusiv asigurare RCA

Actualizare 29.07.2024 Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format , conform legilor actuale. Modificarea formei CIV a fost necesară datorită cerințelor OG nr. 78/2000, conform căreia datele proprietarilor și numerele de înmatriculare ale autovehiculelor nu mai sunt înscrise în CIV. De asemenea, ordinul comun MTI/MAI/MF nr. 211/28/391/2024 stabilește noul format al CIV.  Pentru deținătorii de autovehicule această schimbare nu vine cu nicio obligație.  În noul format, documentul CIV păstrează aceleași categorii de informații despre vehicul, dar dispar câmpurile destinate completării datelor despre posesor și numărul de înmatriculare.  Noul model de CIV se eliberează în reprezentanțele RAR. Documentul în forma anterioară va rămâne în continuare valabil. Transcrierea unui autovehicul în România înseamnă că mașina este deja înmatriculată în România și are Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) obținută la Registrul Auto Român (R.A.R.).   Înmatricula...

Cum să gestionezi riscurile în proiecte

Cum să gestionezi proiecte și riscuri - Ghid în 5 pași Managementul riscurilor în proiecte (risk management, project risk management) sunt expresii folosite în orice tip de proiect. Proiectul poate fi o afacere, administrarea unui eveniment, crearea digitală. Procesul de management al riscului include cinci pași, respectiv identificarea, analizarea, evaluarea, tratarea și monitorizarea. Poți atenua riscurile prin evitare, acceptare, reducere sau transfer. Cum ar putea fi definit managementul riscului în managementul proiectelor? În managementul de proiect, riscul este orice eveniment potențial care îți poate afecta proiectul, pozitiv sau negativ. Managementul riscului este procesul de identificare și abordare a acestor evenimente înainte sau pe măsură ce acestea se întâmplă. Riscul poate apărea în multe forme diferite cum ar fi boala angajaților, vremea nefavorabilă, costurile neașteptate, întârzierile de transport. Toate proiectele au riscuri și abilitatea de a conduce un proiect prin...