Treceți la conținutul principal

Loteria pensiilor și numărul total de clienți la pensiile private obligatorii

Aproape 333000 de clienți au intrat în loteria pensiilor private obligatorii, fiind distribuiți aleatoriu și proporțional între cele 18 fonduri de pensii.

Numărul total de clienți la pensiile obligatorii (pilonul II) înainte de loterie era de 3 823 610, potrivit datelor Casei Naționale de Pensii și Asigurări Sociale (CNPAS). Vinerea trecută, încă 332 706 clienți au intrat în sistem prin loterie, adică prin redistribuirea salariaților sub 35 de ani care fie nu au semnat cu niciun fond, fie au semnat cu două sau mai multe fonduri. Astfel, numărul total de clienți a ajuns la aproape 4,2 milioane, în ton cu așteptările CNPAS.

Loteria a redistribuit clienții noi către cele 18 fonduri de pensii proporțional cu cota de piață deja acumulată în campania de aderare. Ca urmare, peste 68% din aceștia au ajuns la unul dintre primele trei fonduri de pe piață.

Liderul pieței, ING, are o cotă de 33,2% din numărul total de clienți, Allianz-Tiriac (locul doi) are 25,6%, iar Generali (locul trei) are 9,4%. Cele mai mari zece fonduri au 98,3% din piață, în timp ce restul de opt fonduri au 1,7% din numărul total de clienți.

Potrivit legislației, fiecare administrator trebuie acum să-și anunțe în scris clienții primiți la loterie la ce fond de pensii au fost repartizați.

Următorul pas major al pieței este colectarea primelor contribuții de către fondurile de pensii obligatorii. Conform calendarului oficial, această colectare va avea loc cel mai târziu până pe data de 20 mai a acestui an, cu contribuțiile aferente lunii martie.

Din punctul de vedere al numărului de participanți, România (cu 4,2 milioane de clienți) este a doua piață de pensii private obligatorii din regiunea Europei Centrale și de Est, după Polonia (13,3 milioane de clienți). România a depășit deja alte piețe din zonă, cum ar fi Ungaria (2,8 milioane de clienți) și Bulgaria (2,7 milioane).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Primești despăgubiri pentru mașina inundată pe asigurarea casco?

Primești despăgubiri pentru mașina inundată pe asigurarea casco? Ce faci dacă mașina ta a fost inundată? Evită pagubele totale Ploile torențiale, furtunile, fenomenele naturale extreme din ultima perioadă au produs pagube în multe zone ale țării, inclusiv în Cluj. Sistemele de colectare a apei nu au mai putut face față ploilor torenţiale, iar partea carosabilă, parcările auto, mașinile au fost inundate. Ce trebuie să faci dacă mașina ta a fost inundată? Dacă ai asigurare casco pentru autoturismul tău, te adresezi asigurătorului sau service-ului auto pentru evaluare, despăgubiri, reparații. Elementele autoturismului care pot fi afectate de staționarea sau circulația pe un drum inundat  Problema principală este apa care intră în motor în urma staționării sau circulației pe un drum inundat. Mașina poate este parcată, sau o conduci pe o stradă inundată. Dacă motorul este oprit când apa se apropie de el, există șanse mari să eviți o daună totală.  Apa poate pătrunde în camera de a...

Documente transcriere sau înmatriculare autoturism second hand ori nou. Inclusiv asigurare RCA

Actualizare 29.07.2024 Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format , conform legilor actuale. Modificarea formei CIV a fost necesară datorită cerințelor OG nr. 78/2000, conform căreia datele proprietarilor și numerele de înmatriculare ale autovehiculelor nu mai sunt înscrise în CIV. De asemenea, ordinul comun MTI/MAI/MF nr. 211/28/391/2024 stabilește noul format al CIV.  Pentru deținătorii de autovehicule această schimbare nu vine cu nicio obligație.  În noul format, documentul CIV păstrează aceleași categorii de informații despre vehicul, dar dispar câmpurile destinate completării datelor despre posesor și numărul de înmatriculare.  Noul model de CIV se eliberează în reprezentanțele RAR. Documentul în forma anterioară va rămâne în continuare valabil. Transcrierea unui autovehicul în România înseamnă că mașina este deja înmatriculată în România și are Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) obținută la Registrul Auto Român (R.A.R.).   Înmatricula...

Cum să gestionezi riscurile în proiecte

Cum să gestionezi proiecte și riscuri - Ghid în 5 pași Managementul riscurilor în proiecte (risk management, project risk management) sunt expresii folosite în orice tip de proiect. Proiectul poate fi o afacere, administrarea unui eveniment, crearea digitală. Procesul de management al riscului include cinci pași, respectiv identificarea, analizarea, evaluarea, tratarea și monitorizarea. Poți atenua riscurile prin evitare, acceptare, reducere sau transfer. Cum ar putea fi definit managementul riscului în managementul proiectelor? În managementul de proiect, riscul este orice eveniment potențial care îți poate afecta proiectul, pozitiv sau negativ. Managementul riscului este procesul de identificare și abordare a acestor evenimente înainte sau pe măsură ce acestea se întâmplă. Riscul poate apărea în multe forme diferite cum ar fi boala angajaților, vremea nefavorabilă, costurile neașteptate, întârzierile de transport. Toate proiectele au riscuri și abilitatea de a conduce un proiect prin...