Ai întrebări despre achiziția asigurărilor online?
Citește despre modalitatea de a cumpăra asigurarea pe internet, ce înseamnă și cum se înregistrează plata electronică, cum obții asigurarea și dovada de plată online.
Plățile pentru asigurări online cu soluții de internet banking sau prin intermediul aplicațiilor mobile au avut o creștere semnificativă, mai ales probabil datorită pandemiei pe plan național și internațional. În România, plățile electronice sunt securizate iar băncile iau măsuri de securizare a plăților online.
Ce înseamnă o plată online?
Companiile de asigurări au implementate soluții de plată prin procesatori de plăți electronice. La achiziția unei asigurări, poți utiliza plăți cu telefonul mobil, tranzacție online cu cardul bancar, virament bancar prin internet banking.
Anumite bănci oferă posibilitatea clienților de a efectua transferuri de bani prin numărul de telefon mobil. Există și posibilitatea de a face un transfer electronic de bani prin IBAN direct în contul bancar al societății de asigurări.
În România, procesatorii de plăți online utilizează tehnologie de vârf pentru transferurile financiare cu respectarea standardelor de siguranță și securitate a datelor.
Pentru a face o plată online, trebuie să cunoști contul bancar în care să efectuezi plata sau să folosești o pagină web securizată.
Cum poți plăti online?
Asigurarea are elemente securizate unice de identificare. În zilele noastre, majoritatea asigurărilor au semnătură ștampilă electronică și se pot valida prin deschiderea fișierului în format PDF cu Adobe, de exemplu. Având confirmarea contractului de asigurare, plata se realizează ușor prin:
- transfer bancar online prin aplicația ta de internet banking
- plata online prin aplicația mobilă (mobile banking) direct de pe telefonul tău mobil
În siguranță, se pot efectua plăți electronice și pe o pagină web dedicată plăților de asigurări.
Unde primești dovada plății și contractul de asigurare?
Comercianții autorizați pentru plăți electronice pot trimite o confirmare a plății tale pe email. În aplicația mobilă oferită de banca utilizată de tine, regăsești plata efectuată și confirmarea plății. În cazuri excepționale pot exista erori în transferul de bani și primești un mesaj precum "transferul nu a fost efectuat". Mai mult, poți să vizualizezi situația contului tău bancar și dacă știi câți bani ai avut înainte de efectuarea plății, poți deduce dacă suma de bani pe care ai vrut să o plătești, a fost retrasă.
Mesajul primit pe email, care poate avea atașat și un fisier PDF, va confirma efectuarea plății. De obicei, detaliile de plată online cuprind Nume și prenume, Numărul tranzacției, Cod autorizare tranzacție, Referință tranzacție (RRN), Data și ora, Suma plătită, Detalii cu numărul contractului de asigurare.
După ce efectuezi plata, îți expediem asigurările pe email în format electronic sau prin curier în format fizic. Asigurarea trimisă are toate elementele de identificare, împreună cu datele contractantului și asiguratului, obiectul asigurării, sumele asigurate, riscuri preluate pe contract, prima de asigurare plătită.
Ce inseamna online pentru asigurare? Cum stiu daca e valabila?
RăspundețiȘtergere