Treceți la conținutul principal

S-a semnat Actul constitutiv de înființare a Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID)

În data de 23 septembrie 2009 la București s-a semnat Actul constitutiv de înființare a Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID) la sediul societății de avocatură Voicu & Filipescu.

PAID este societatea care va administra polițele de asigurare obligatorie a locuințelor, sistemul existând deja și în alte state ale Uniunii Europene. La noi în țară, sistemul va fi operațional începând cu 1 ianuarie 2010.

Aceste polițe obligatorii sunt menite să asigure locuințele din România împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundațiilor, conform Legii nr. 260/2008.

Societățile de asigurări care au semnat Actul Constitutiv de înființare a PAID sunt ASTRA Asigurări, Groupama Asigurări, CLAL România Asigurări Reasigurări, Uniqa Asigurări, City Insurance, Certasig Societate de Asigurare și Reasigurare, Asigurare Reasigurare ARDAF, Generali Asigurări, Carpatica Asig, Euroins România Asigurare Reasigurare, Grawe România Asigurare, Credit Europe Asigurări-Reasigurări și ABC Asigurări-Reasigurări.

Capitalul social al PAID este de 19 341 819 Ron (sau 4 545 455 Euro), iar participațiile acționarilor sunt după cum urmează: Groupama, ASTRA și CLAL au câte 15 % din acțiuni, celelalte societăți de asigurări membre ale PAID având 5,5 % din acțiuni.

În perioada următoare se vor finaliza demersurile pentru înregistrarea PAID și se va demara procesul de aliniere a cadrului legislativ la necesitățile de funcționare a PAID și informarea populației cu privire la obligațiile fiecărui proprietar de locuință și cu privire la beneficiile acestui sistem.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Primești despăgubiri pentru mașina inundată pe asigurarea casco?

Primești despăgubiri pentru mașina inundată pe asigurarea casco? Ce faci dacă mașina ta a fost inundată? Evită pagubele totale Ploile torențiale, furtunile, fenomenele naturale extreme din ultima perioadă au produs pagube în multe zone ale țării, inclusiv în Cluj. Sistemele de colectare a apei nu au mai putut face față ploilor torenţiale, iar partea carosabilă, parcările auto, mașinile au fost inundate. Ce trebuie să faci dacă mașina ta a fost inundată? Dacă ai asigurare casco pentru autoturismul tău, te adresezi asigurătorului sau service-ului auto pentru evaluare, despăgubiri, reparații. Elementele autoturismului care pot fi afectate de staționarea sau circulația pe un drum inundat  Problema principală este apa care intră în motor în urma staționării sau circulației pe un drum inundat. Mașina poate este parcată, sau o conduci pe o stradă inundată. Dacă motorul este oprit când apa se apropie de el, există șanse mari să eviți o daună totală.  Apa poate pătrunde în camera de a...

Documente transcriere sau înmatriculare autoturism second hand ori nou. Inclusiv asigurare RCA

Actualizare 29.07.2024 Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) are un nou format , conform legilor actuale. Modificarea formei CIV a fost necesară datorită cerințelor OG nr. 78/2000, conform căreia datele proprietarilor și numerele de înmatriculare ale autovehiculelor nu mai sunt înscrise în CIV. De asemenea, ordinul comun MTI/MAI/MF nr. 211/28/391/2024 stabilește noul format al CIV.  Pentru deținătorii de autovehicule această schimbare nu vine cu nicio obligație.  În noul format, documentul CIV păstrează aceleași categorii de informații despre vehicul, dar dispar câmpurile destinate completării datelor despre posesor și numărul de înmatriculare.  Noul model de CIV se eliberează în reprezentanțele RAR. Documentul în forma anterioară va rămâne în continuare valabil. Transcrierea unui autovehicul în România înseamnă că mașina este deja înmatriculată în România și are Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) obținută la Registrul Auto Român (R.A.R.).   Înmatricula...

Cum să gestionezi riscurile în proiecte

Cum să gestionezi proiecte și riscuri - Ghid în 5 pași Managementul riscurilor în proiecte (risk management, project risk management) sunt expresii folosite în orice tip de proiect. Proiectul poate fi o afacere, administrarea unui eveniment, crearea digitală. Procesul de management al riscului include cinci pași, respectiv identificarea, analizarea, evaluarea, tratarea și monitorizarea. Poți atenua riscurile prin evitare, acceptare, reducere sau transfer. Cum ar putea fi definit managementul riscului în managementul proiectelor? În managementul de proiect, riscul este orice eveniment potențial care îți poate afecta proiectul, pozitiv sau negativ. Managementul riscului este procesul de identificare și abordare a acestor evenimente înainte sau pe măsură ce acestea se întâmplă. Riscul poate apărea în multe forme diferite cum ar fi boala angajaților, vremea nefavorabilă, costurile neașteptate, întârzierile de transport. Toate proiectele au riscuri și abilitatea de a conduce un proiect prin...